فراید رایس گیاهی به سبک چینی

رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه‌خواری می‌تواند کلید زندگی طولانی باشد. بر اساس پژوهش های جدید ، کاهش مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت می‌تواند روند پیر شدن را در انسان کاهش داده و امید به زندگی را نیز به طور قابل توجهی افزایش دهد. در این مطلب غذایی سریع و گیاهی و بسیار مغذی به شما آموزش داده خواهد شد.

مواد لازم :

  • برنج دانه کوتاه   ۱ پیمانه
  • قارچ ورقه ای خرد شده   ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای (قرمز خلالی خرد شده)   ۱/۲ عدد
  • نخود فرنگی   ۷۰ گرم
  • هویج خلالی (نازک خرد شده)   ۱ عدد
  • روغن مایع مخصوص سرخ کردن   به مقدار لازم
  • پیازچه حلقه ای (خرد شده)   ۴ ساقه
  • سیرکوبیده شده   ۱ حبه
  • زنجبیل پودر شده   ۱/۴ قاشق چایخوری
  • سویا سس   ۲ قاشق سوپخوری
  • فلفل قرمز پودر شده   به مقدار لازم
  • سس فلفل قرمز   ۱ قاشق چایخوری

 طرز تهيه :

آب روی برنج خیس‌شده را خالی کنید، آن را داخل قابلمه‌ای حاوی آب جوش بریزید و ۱۰ تا ۱۴ دقیقه، روی حرارت زیاد قرار دهید تا آماده شود، سپس آبکش کنید.

قارچ، فلفل دلمه‌ای، نخودفرنگی و هویج را در تابه‌ وُک حاوی روغن داغ، روی حرارت ملایم، تفت دهید، سپس پیازچه، سیر و زنجبیل را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

برنج آبکش‌شده را به تابه بیافزایید و ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط را تفت دهید، سپس سویا سس، فلفل قرمز و سس فلفل قرمز را به آن اضافه و مخلوط کنید. مخلوط برنج چینی را در ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید.

food02-53

نکته ها :

  • در صورتی که می خواهید این غذا را رژیمی تهیه نمایید به جای روغن سرخ کردنی از روغن زیتون استفاده کنید.
  • ماهیتابه وک ، یک نوع ماهیتابه گود است که مناسب تهیه غذاهای چینی میباشد. در صورت نداشتن این نوع ماهیتابه می توانید از ماهیتابه معمولی استفاده نمایید.

    گردآوری: مجله اینترنتی نت سام