تلفن: 33 96 97 66 (21 98+) - ایمیل: info [at] netsam.ir

قوانین و شرایط استفاده

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۳/۱۰/۱۵

قوانین و شرایط سرویس و استفاده از آن

در استفاده از خدماتی که فناوری اطلاعات نت سام ( که از این پس “نت سام” نامیده می‌شود)  شرایط و ضوابطی که در اینجا ذکر خواهد شد، حکم فرما خواهد بود. و کلیه کاربران سرویسهای نت سام  (که از این پس با عنوان “مشتری” از آن یاد خواهد شد) پس از تهیه هر یک از سرویسهای ارائه شده توسط نت سام، موظف به رعایت کامل شرایط سرویسها می باشند. ماهیت این شرایط برای تضمین رعایت حقوق سایر کاربران اینترنت و تطابق با قوانین حاکم بر محیط سرویس دهندگانی است که نت سام از سرویس آنها استفاده می کند. این شرایط جامع و کامل نبوده و این شرکت حق اضافه، حدف یا تغییر بندهای آنرا در هر زمان و بدون اطلاع قبلی پس از انتشار آنها در وبسایت www.netsam.ir برای خود محفوظ می دارد. هرگونه شکایت و گزارش در مورد تخطی کاربران از این شرایط می بایست از طریق ایمیل یا فکس به صورت کتبی به نت سام اعلام گردد.

این سند به علاوه فرم های سفارش و هر موافقت نامه یا قرارداد خدمات، که بین نت سام و مشتری وجود دارد، بیانگر تفاهم و درک متقابل بین نت سام و مشتری است. مگر مواقعی که به طور کتبی و صریح خلاف آنچه در این سند آمده توافق گردد، این سند بر هر قرارداد دیگری (چه کتبی، چه شفاهی و غیره) ارجح خواهد بود.

آخرین نسخه به روز شده از این سند با کلیک روی پیوند “شرایط و ضوابط استفاده” که در انتهای صفحات وب سایت نت سام به آدرس: www.netsam.ir ، قابل مشاهده و دریافت است.

ارسال فرم سفارش از طرف مشتری (که بدون هیچ محدودیتی شامل فرم‌های آنلاین ثبت سفارش، فرم‌های کاغذی ثبت سفارش، توافقنامه خدمات نت سام و سفارش‌های تلفنی است) و نیز استفاده از خدمات نت سام از طرف مشتری، به صورت خودکار و فی الفور به معنی پذیرش این سند از طرف مشتری است و پیرو ی آن شامل حال مشتری خواهد شد. مشتری تضمین می‌کند که این سند را به صورت کامل خوانده است و فرصت لازم برای رایزنی قانونی در مورد آن داشته است و بنابراین به صورت روشن همه شرایط و ضوابط ذکر شده در این سند را فهمیده و با آن موافقت کرده است.

هرجا که در این سند، ارجاع مذکر، مؤنث، یا خنثی وجود داشته باشد، همه جنسیت ها را شامل خواهد بود و اگر در جایی منفرد استفاده شده، متناسب با متن زمینه، جمع نیز فرض خواهد شد و بالعکس.  لفظ “شامل” که در هر بخشی از این سند استفاده شده، به معنی “مشمول، بدون هیچ محدودیتی” خواهد بود.

نحوه ارتباط طرفین با هم

روش ارتباطی مستند نت سام با مشتری، آدرس ایمیل (پست الکترونیک) مشتری است که در حساب کاربری وی در سیستم داخلی شرکت ثبت شده است.

روش ارتباطی مستند مشتری با نت سام ، ثبت سفارش / درخواست در وب سایت اینترنتی نت سام و یا ارسال ایمیل (پست الکترونیک) برای آدرس های زیر می باشد:

ارتباط با واحد فروش : sales [at] netsam.ir
ارتباط با واحد تولید و توسعه: web [at] netsam.ir
ارتباط با واحد پشتیبانی : support [at] netsam.ir
ارتباط با واحد امور مشترکین : customers [at] netsam.ir
ارتباط با واحد روابط عمومی : info [at] netsam.ir

نت سام مسئولیتی نسبت به تبعات وخسارات وارد بر مشتری یا سرویس وی که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را از طرق معتبر به اطلاع نت سام نرسانده است ندارد.

خدمات شرکت در مقابل دریافت فی، و تحت شرایط و ضوابط حاکم بر این سند که در ذیل آمده است، به مشتری عرضه می‌شود:

خدمات نت سام

خدمت نت سام شامل موارد زیر است:

  • هر گونه عملی از قبیل آماده سازی، نصب، راه اندازی، اتصال، نگهداری، قطع، وصل، که در مورد حساب کاربری مشتری، انجام شود.
  • هر گونه استفاده مشتری، یا هرگونه دسترسی داده شده به مشتری، برای مقاصد محاسباتی، ارتباط مخابراتی، نرم افزار، اطلاعات، سخت افزار، و تجهیزات فراهم شده بوسیله نت سام یا زیرمجموعه ها و نمایندگان نت سام، را در بر می گیرد.
  • هر گونه عمل یا تدارکی در مورد خدمات که در رابطه با میزبانی وب و ثبت دامنه بوسیله نت سام به مشتری داده می شود، بدون توجه به مدت و اینکه هزینه آن پرداخت شده یا خیر.
  • هر گونه تدارکی که از طرف نت سام برای مشتری در مورد فضا، اتصال اینترنتی و انرژی الکتریکی فراهم می شود.
  • هر گونه دسترسی یا استفاده که در ارتباط با وب سایت فراهم گردد.
  • هر گونه خدمتی که در این سند از آن یاد شود.
  • هر گونه خدمتی که بوسیله نت سام برای مشتری فراهم گردد، فارغ از اینکه مشتری از آن استفاده کند یا خیر.
  • هر خدمات دیگری مرتبط با نت سام که مشتری استفاده می کند چه بوسیله نت سام به مشتری پیشنهاد گردد، و چه از طرف نت سام برای مشتری فراهم شده باشد.

تحویل خدمات

اعطای مجوز تنها برای تصرف:

مشتری می پذیرد که هیچ گونه ادعای تملکی در مورد هرگونه تجهیزات اعطایی به وی بوسیله نت سام ندارد و مشتری موافق است که هرگونه تدارک تجهیزات تنها به مشتری مجوز تصرف آن تجهیزات را می دهد. پرداختهای مشتری برای تجهیزات هیچ گونه حق مالیکتی درمورد آن تجهیزات ایجاد نخواهد کرد.

  • پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط مشتری، با آماده تحویل شدن سرویس ، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل سیستم داخلی نت سام، به مشتری اطلاع داده می شود. عدم دسترسی مشتری به آدرس ایمیل مانع تحویل سرویس نمی گردد.
  • مشتری در صورتیکه در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکور را دریافت ننماید موظف است حداکثر ۲ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز بصورت کتبی وبا امضا نامه، مراتب را به بخش امور مشترکین شرکت اعلام نماید.
  • در صورت بروز شرایط ویژه فنی ویا محدودیتهایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، نت سام مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ۲ برابر خواهد بود.
  • مشتری حق درخواست لغو سرویس درخواستی تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن ۲ برابر حداکثر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت.
  • نت سام مسئولیتی در قبال عدم استفاده مشتری از سرویس درخواستی و تحویل شده ندارد.
  • سرویسهای مرتبط با دامنه ای که توسط نت سام ثبت ویا تمدید نشده اند و نزد ثبت کننده دیگری می باشند در هنگام پرداخت فاکتور تحویل شده فرض می گردند.
  • پس از ثبت دامنه و ارائه شناسه وکلمه عبور کنترل پانل آن به مشتری، نت سام هیچ مسئولیتی نسبت به آن دامنه نخواهد داشت.

خدمات ثبت دامنه نت سام شامل اعطای تقاضای ثبت دامنه به ثبات مربوطه (Registrar) است،  که برای دامنه ir مرکز پژوهشگاه دانشهای بنیادِین ایران وبا سایت nic.ir  فعال است. هیچ گونه تضمینی وجود نخواهد داشت و شرکت اعطای هرگونه تضمینی در این زمینه را رد میکند که درخواست خاصی برای ثبت دامنه از طرف ثبات مربوطه (Registrar)، پذیرفته شود، تصویب شود و ثبت گردد. مشتری درک می کند و موافق است که هر نام دامنه تنها یک بار ثبت می گردد. بنابراین مسوولیت فراهم ساختن اطلاعات دقیق کاملا بر عهده مشتری است. مشتری درک می کند که فی پرداختی ثبت دامنه سایر کشورها (به غیر از ایران) حتی اگر ثبت دامنه آنها رد شود، غیر قابل بازگشت است (چرا که فی تنها برای اعطای تقاضای ثبت دامنه به ثبات آن کشور دریافت می گردد). مشتری درک می کند و می پذیرد که هر ثبات خاصی ممکن است هزینه های جانبی دیگری داشته باشد که مشتری آن را پرداخت خواهد کرد.

تطابق با سفارش

در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به مشتری با مشخصات سرویس، مشتری موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ فاکتور به نت سام اعلام نموده و شرکت موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر اینصورت مسئولیت نت سام صرفا محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام مشتری و فقط تا پایان زمان سرویس در فاکتور می باشد و زمان سرویس دهی افزایشی نخواهد یافت.

قوانین  وشرایط سرویس ثبت دامنه (دامین)

  • تاریخ مستند برای مدت ثبت دامنه، who is های بین المللی می باشد.
  • انتخاب نام دامنه به عهده مشتری است و کليه مسئوليتهاي ناشي از اين انتخاب به عهده شخص او مي باشد. نام دامنه پس از ثبت غير قابل تغيير است.
  • از آنجا که نت سام ثبت و تمدید دامنه و انتقال برای مشتری را به صورت واسط انجام می دهد عدم پذیرش توسط ثبت کنندگان بین المللی ویا ثبت کننده .ir نسبت به ثبت و یا تمدید دامنه به هر دلیل مسئولیتی را متوجه شرکت نخواهد کرد.
  • مشتری موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیتی دامنه برای خود تحقیق لازم را به عمل آورده و نت سام در صورت ادعای شخص ثالث صاحب حق مورد تائید نت سام و مراجع ذیصلاح ایرانی و بین المللی آن دامنه را مسدود نموده و به رای مراجع و یا قوانین بین المللی عمل می نماید.
  • نت سام جهت انتقال دامنه به پنل این شرکت هیچ مبلغی را از مشتری دریافت نخواهد کرد.
  • اگر در سفارش مشتری، دامنه ای باشد که ثبت کننده مرجع آن را ثبت ننماید و یا در حین تکمیل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص ثالث ثبت گردد و یا انتقال دامنه ای به شرکت باشد که به هر دلیل انجام نگردد، نت سام تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت آن دامنه به حساب مشتری می باشد.
  • تمديد يك دامنه تاريخ گذشته در صورت امکان تمدید، ممکن است دارای جریمه تاخیر نسبت به تعرفه عادی باشد که این جریمه مطابق با قوانین ICANN و ثبت کننده اصلی اخذ می گردد.
  • در صورت درخواست انتقال یک دامنه به پنلی خارج از شرکت، این شرکت حق ممانعت از تکمیل مراحل انتقال را ندارد.

 

قوانین و شرایط سرویس میزبانی (هاست)

  • نت سام مسئولیتی نسبت به بارگذاری اطلاعات (Upload) در فضای میزبانی مشتری و یا download اطلاعات وی به صورت رایگان ندارد.
  • نت سام مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای مشتری به صورت رایگان ندارد.
  • نت سام مسئولیتی در قبال تحویل داده های موجود در فضای میزبانی وب به مشتری نداشته و مشتری موظف به استفاده از FTP خواهد بود.
  • نت سام تلاش خود را جهت راهنمایی مشتری در مسائل فنی می کند ولی مشتری خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب آشنائی داشته و نت سام مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ندارد.
  • تعداد ايميل مجاز جهت ارسال براي هر دومين حداکثر ۷۰ عدد در ساعت و حداکثر ۱۰۰۰ عدد در روز مي باشد.
  • ارسال نامه هاي ناخواسته (spam) ، ارسال تعداد زيادي ايميل (mass email) براي ديگران به هر نحو، از جمله ارسال خبرنامه به کل کاربران سايت بطور همزمان، ارسال ايميل بيش از حد مجاز، سعي در نفوذ به سرورهاي ديگران و يا سرورهاي شرکت درتمامي انواع آن، ذخيره و يا ارسال ويروس براي ديگران به هر شکل و در تمامي انواع آن موجب قطع دسترسي و حذف سرويس کاربر بدون اطلاع قبلي خواهد شد.
  • مشتری سرويسهاي ميزباني وب را شخصاً استفاده مي نمايد و حق واگذاري آن را به غير ندارد. در صورتيکه سرويسهاي ميزباني وب را براي شخص خاصي خريداري مي کند، بایستی اطلاعات لازم را در اختيار نت سام قرار دهد.
  • مسئوليت کليه فايلها و مطالب قرارگرفته در فضاي تخصيص داده شده به عهده مشتری است. همچنين وظيفه تهيه نسخه پشتيبان از فايلها، حفاظت از نام کاربري و رمز عبور ، اعلام تغييرات در تلفن و يا آدرس سکونت و يا ايميل برعهده مشتری است و نت سام هيچگونه مسئوليتي درقبال موارد فوق و يا ضرر و زيان ناشي از سوء استفاده و يا از بين رفتن اطلاعات کاربر را بر عهده نمي گيرد.
  • درصورت مشاهده هرگونه فايل و اطلاعات که اثر مخرب داشته و يا ناقض قوانين داخلي و يا بين المللي باشد، موارد بدون اطلاع قبلي ازسرور حذف خواهد شد.
  • استفاده بيش از حد و يا سوء استفاده از منابع سرورها (CPU, RAM, Space, Bandwidth) از جمله استفاده نا آگاهانه و يا به عمد از اسکريپتهاي CGI، PERL،PHP که موجب تخريب و يا استفاده بيش از حد از منابع سرور شود، موجب قطع دسترسي کاربر بدون اطلاع قبلي خواهد شد. لذا توصيه ميشود به هيچوجه برنامه ها و نرم افزارها را بر روي سرور تست نکنيد. سرور محل توسعه و تست نرم افزار نيست بلکه محيط نصب محصولات آزمايش شده و بدون نقص است.
  • درصورت درخواست قطع سرويس توسط مشتری و يا قطع سرويس توسط نت سام به علت تخلف از شرايط و ضوابط مندرج در اين قرارداد ، مبالغ پرداختي به هيچوجه برگشت داده نخواهد شد.

نسخه پشتیبان (Backup)

به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و فایلها با خود مشتریان بوده و همه مشتریان می بایست پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای نت سام نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو بکاپ هیچگونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و نت سام در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.

مسئولیت بکاپ گرفتن در سرویس های ویژه صرفا به عهده خود مشتری می باشد و نت سام در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.

نت سام جهت امنیت بیشتر، از کلیه فایلهای مشتریان بصورت هفتگی نسخه پشتیبان تهیه می کند. این نسخه پشتیبان حداکثر تا یک هفته نگهداری خواهد شد. نسخه پشتیبان از بانک اطلاعاتی MS SQL Server بصورت روزانه گرفته می شود و یک هفته نگهداری می شود. نت سام  تعهدی نسبت به صحت و کارکرد این نسخه ها برای مشتری ندارد.

تمام نسخه های پشتیبان بر روی محلی خارج از دسترسی مشتری نگهداری می شود و نت سام تعهدی نسبت به ارائه رایگان داده های موجود در آرشیوهای خود به مشتری ندارد.

انقضاء و تمدید خدمات

تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین شرکت مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های مشتری پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.

قوانین و شرایط سرویس طراحی وب سایت

  • برای طراحی و تولید وب سایت، نت سام موظف به ارائه پیشنهادد اجرایی (Proposal) به مشتری، و رعایت اجرای آن در طراحی و تولید وب سایت سفارش داده شده توسط مشتری خواهد بود.
  • شروع اجرای پروژه طراحی و تولید وب سایت سفارش داده شده با اولین پرداخت مشتری (پیش پرداخت) ، مقارن خواهد بود. پس از دریافت پیش پرداخت، در صورت تاخیر مشتری (کارفرما) نسبت به تحویل مطالب و اطلاعات لازم به نت سام  (مجری)، تعداد روزهای تاخیر (بدون تغییر در مبلغ قرارداد) به تاریخ تحویل کار و پایان قرارداد اضافه می گردد.
  • درصورت درخواست مشتری مبنی بر تولید و اجرای بخش یا ماژولهای خارج از پیشنهاد اجرایی (Proposal) نت سام ، به صورت قرارداد و یا فاکتور مجزا از طرف نت سام به مشتری ارائه و هزینۀ آن جداگانه محاسبه می گردد.
  • مراحل طراحی و تولید پروژه وب سایت مشتری به شرح زیر خواهد بود:

۱) طراحی گرافیکی، تحلیل و آماده سازی سیستم

۲) پیاده سازی سیستم مدیریت محتوا و بانک اطلاعاتی

۳) پیاده سازی ماژولها ، واسط کاربری و آپلود اولیه سیستم

۴) انجام اصلاحات و راه اندازی نهایی

  • مرحله اول اجرای پروژه طراحی و تولید وب سایت مشتری ، طراحی گرافیکی صفحه اول آن خواهد بود که حداکثر ۵ روز پس از پرداخت اول مشتری (پیش پرداخت) آغاز خواهد شد. زمان طراحی صفحه اول پروژه طراحی و تولید وب سایت مشتری توافقی بوده و جزء زمانبندی تولید و آپلود وب سایت نخواهد بود.
  • مشتری متعهد به تحویل گرفتن هرمرحله ازكار ارائه شده از طرف نت سام می باشد و ظرف مدت سه روزكاری میبایست نتیجه كار را به صورت كتبی به مجری اطلاع دهد در غیراینصورت كار تحویل گرفته و تاییدشده تلقی می گردد. و مشتری ملزم به تسویه حساب تا آن مرحله از انجام کار بوده و درغیر اینصورت نت سام حق دارد تا پروژه را به حالت تعلیق در آورد.
  • نت سام متعهد میگردد که یکسری اطلاعات آزمایشی جهت نمایش درست عملکرد ماژولها و صفحات وب سایت؛ در سایت وارد نماید و در صورتی که مشتری اطلاعات محتوایی خود را قبل از مرحله تایید گرافیکی ارائه نماید اطلاعات آزمایشی از آنها انتخاب خواهد شد. ورود اطلاعات در سایت به عهده مشتری بوده و نت سام هیچ گونه تعهدی برای انجام این کار نخواهد داشت .
  • نت سام موظف به آموزش کنترل پنل سیستم مدیریت محتوای سایت به مشتری و یا نماینده وی میباشد  به صورتی که مشتری قادر به بروز رسانی و ورود اطلاعات در سیتم مدیریت محتوای سایت باشد .
  • پشتیبانی جهت رفع نواقص سایت از زمان تحویل درصورت وجود مشکل برنامه نویسی (فقط برنامه نویسی) به مدت شش ماه می باشد.
  • تهیه منابع لازم جهت استفاده در وب سایت توسط مشتری انجام می‌گیرد و مشتری موظف به تهیه اطلاعات، ترجمه متون و عکس های لازم جهت طراحی وب سایت می باشد. همچنین درصورت اضافه نمودن هر زبان کاربری به پروژه وب سایت مشتری، ۲۰% به مبلغ کل قرارداد اضافه میگردد.

سایر قوانین خاص

  • مشتری موظف است سرویسهایی که نزد نت سام تمدید می نماید را از نظر تمدید شدن کنترل نموده ودر صورت عدم اعمال مراتب تمدید توسط نت سام ، حداکثر ۷ روز تقویمی پس از زمان انقضاﺀ مراتب را کتباً به مقام مسئول ویا واحد امور مشترکین ارسال نماید.
  • توافقات خاص تنها به صورت کتبی و با مهر و امضاﺀ مجاز نت سام معتبر خواهد بود و توافقات با پرسنل به صورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است.
  • مشتری موظف است تحویل ، تطابق واجرای صحیح سرویس ارائه شده را کنترل نماید.
  • نت سام هیچ مسئولیتی برای بدست آوردن دامنه از دست رفته و یا اطلاعات حذف شده از روی سرورهای میزبانی پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت.
  • مسئولیت اطلاع از زمان انقضا سرویس و کنترل آنها بر عهده مشتری می باشد لیکن شرکت، انقضاء سرویسهای مشتری را از ۱ هفته قبل از طریق پست الکترونیک به وی یادآوری می نماید و عدم دسترسی مشتری به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای نت سام ایجاد نخواهد کرد.
  • مدت زمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات نت سام ، بررسی جرائم و اعمال تشخیص کارشناسی به مدت زمان سرویس دهی افزوده نمی گردد.
  • امکان دریافت هرگونه سرویس هدیه پیش بینی شده در برخی از بسته های میزبانی تنها در هنگام خرید بسته وجود دارد و طی مدت قرارداد امکان رجوع به آن وجود نداشته و در صورت عدم استفاده هزینه آن به حساب کاربری مشتری واریز نمی شود.

شرایط و قوانین مالی

  • مشتری موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.
  • مشتری موظف است پرداخت خود را به طور نقدی و یا در وجه حسابهای اعلام شده در سایت و توافقنامه نت سام بپردازد. در شرایطی که نت سام در راستای مساعدت با مشتری اقدام به پذیرش چک مدت دار در خصوص فاکتور وی نماید، با عدم وصول وجه چک، مشتری موظف است در روز سررسید فوراً اقدام به واریز وجه به حسابهای اعلام شده نماید و لاشه چک خود را دریافت نماید در غیر این صورت هزینه تاخیر در وصول اسناد، پیگیری های حقوقی، ایاب و ذهاب و سایر موارد نیز بر عهده مشتری خواهد بود ضمناً در اینگونه موارد نت سام حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتوری که قسمتی از وجه آن در زمان مورد توافق وصول نشده را باطل نموده و خسارات وارده بر نت سام و هزینه سرویس را از آن کسر نماید.
  • به دلیل محدودیت های نگهداری داده های حسابداری، فیش بانکی و یا حواله ای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک صورت حساب، تنها تا ۶ ماه پس از واریز قابلیت استفاده را خواهد داشت.
  • نت سام ، حق تامین و وصول کلیه مطالبات و جرائم، سود تاخیر در پرداخت و سایر هزینه های خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویسها و اعتبارات مشتری نزد خود را خواهد داشت و در صورتیکه مشتری فوراً به اخطار اعلام شده از سوی نت سام توجه ننماید حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب می نماید لازم به ذکر است مدت قطعی سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات نت سام به مدت سرویس دهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیتهای ناشی از این نوع قطع سرویس برعهده مشتری میباشد.
  • در صورتیکه نت سام  تشخیص دهد هر یک از سرویسهای ارائه شده به یک مشتری درزمان تحویل، با حجم بیشتر و یا با امکانات بهتر و یا زمان طولانی تر و یا هر مورد هزینه بر بالاتری از مشخصات مندرج در فاکتور مورد استفاده وی قرار گرفته و یا به هر دلیل مشتری به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر و یا زمان طولانی تر دست پیدا کرده است، حق خواهد داشت مبلغ ما به تفاوت تعرفه ای آنرا از مشتری دریافت نماید؛ پرداخت این هزینه برای مشتری اجباری می باشد و نت سام حق استیفا طلب خود را از نحوه دریافت بدهی های مشتری خواهد داشت.
بازگشت پول :
  • ضمانت برگشت وجه تنها در سفارش سرویس های جدید (غیر از ثبت دامنه) ارائه می شود. تمدید یا ارتقای هر سرویس شامل ضمانت برگشت وجه نمی شود.
  • مدت زمان عودت وجه ۷ روز می باشد. ( با کسر ۱۰% کارمزد).
  • پس از پایان مدت ضمانت برگشت وجه، هیچگونه درخواستی مبنی بر برگشت پول مسموع نخواهد بود.
  • برگشت پول با درخواست کتبی مالک تنها با حضور وی یا نماینده قانونی او در محل نت سام  یا از طریق اعلام یک شماره حساب توسط مشتری ممکن است.
بدهی ها :
  • نت سام با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهی های معوق حق قطع سرویسی که مشتری برای آن بدهکار است و یا سایر سرویسها و خریدهای قبلی مشتری را داشته و می تواند در صورت تمایل با تملک برخی از آنها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به کل زمان سرویس) از میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر نت سام ) کسر نماید.
  • نت سام برای هر روز تاخیر مشتری در تسویه بدهی ها، خسارات ویا جرائم وامثالهم معادل پنج دهم درصد (۰٫۵%) خسارت به صورت روزانه منظور می نماید که بطور یکجا و در هنگام تسویه بدهی، مشتری موظف به تسویه مجموع آن خواهد بود.
جرائم :
  • نت سام حق دریافت هزینه برای تاخیر مشتری در تمدید به موقع سرویسهای دامنه میزبانی و امثالهم را خواهد داشت.
  • نت سام حق دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.

امنیت

به طور کلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیطها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه نت سام تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به صورت محرمانه می نماید، با این حال از جانب احتیاط از مشتریان می خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را نا امن فرض نمایند. شرکت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود نمی پذیرد.

  • نت سام با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویس های خود می باشد.
  • نت سام  مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی ازنرم افزارها، application ها ویا برنامه های مورد استفاده مشتری ندارد.
  • نت سام مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین مشتری وسرورهای خود ندارد.
  • نت سام مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویسهای مشتری، توسط اشخاص ثالث ندارد.
  • نت سام موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده ها و نرم افزارهای موجود در سرویس مشتری می باشد و همچنین آنرا در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.
  • نت سام تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب آنلاین مشتریان انجام می دهد از اینرو نت سام نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت مشتری از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می باشد مسوولیتی ندارد.

محتوا

سرویسهای نت سام می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیما به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می تواند شامل و نه محدود به موارد زیر باشد:

  • قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز
  • استفاده غیر مجاز از علائم تجاری دیگران
  • استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران
  • هرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه ای ایران
  • اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور
  • انتشار اکاذیب علیه دیگران
  • کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود
  • سایتهای فعال در زمینه HYIP و یا دارای سیستم هرمی
  • فروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد
  • سایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریست بین المللی
  • استفاده از سرویس های شرکت برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی به هر شکل

مسئولیت محتوای درج شده در سرویس تامین شدۀ مشتری ویا متصل به دامنه ارائه شده از شرکت تماما بر عهده مشتری است . این مسئولیت شامل موارد تخلف عمد و سهو و یا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد خواهد بود. و در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جبران کلیه خسارات وهزینه های مادی ومعنوی کلی وجزئی وارد بر نت سام در پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده مشتری خواهد بود. و نت سام برطبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها و اقامه دعوا وارائه اطلاعات مشتری که محتوای مجرمانه در سرویس خود و یا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.

فعالیتهای غیر مجاز مشتری

تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می شود. نت سام تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج می باشد. و حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس دهی را برای خود محفوظ می دارد. زمانی که نت سام از تخطی یک مشتری از شرایط مندرج اطلاع پیدا می کند نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس مشتری به صورت موقت قطع گردد.

هر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها (کانادا، انگلستان، آمریکا) خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می گردد. نت سام  هیچگونه وجهی به مشتری متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین مشتری متخلف مسئول جبران خسارت وارده به شرکت خواهد بود :

  • عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران (مشتری موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون می باشد.)
  • استفاده از نرم افزارهای بدون رعایت حق کپی رایت ایران و بین المللی.
  • نصب و یا استفاده برنامه ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد.
  • ارسال یا اجرای فایلهای اجرایی مانند فایلهایی با پسوند exe , com , bat , vbs و امثالهم و در صورت وجود این فایلها بدون اخطار از فضای مشتری حذف می شود و با مشتری بر طبق قانون برخورد می گردد.
  • مشتری مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروسها و یا سورس هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد نمی باشد.
  • استفاده از برنامه های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس وسایر سرویسهای دیگر نت سام  و سایر مشتریان گردد.
  • وجود فایلهای حاوی ویروس عمداً و یا سهواً در فضای سرویس مورد استفاده مشتری.
  • ارسال هرزنامه (Spam ) عمداً و یا سهواً (ملاک، گزارش Spam cop یا سایتهای مشابه و یا بررسی تیم فنی نت سام  می باشد) حتی اگر از سرویس میل سرویس دهنده ثالثی استفاده شده باشد.
  • ارسال ایمیل بصورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر ۱۰۰۰ ایمیل در روز و ۵۰ ایمیل در ۱۰ دقیقه مجاز می باشد به شرط آنکه کلیه گیرندگان ایمیلها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از مشتری را داشته و آدرس و توضیح نحوه لغو عضویت به زبان فارسی و انگلیسی در متن ایمیل وجود داشته باشد).
  • گزارش فنی نت سام و یا IDC که سرور میزبانی در آن می باشد نسبت به انجام اعمال مغایر قانون.
  • انجام فعالیتهایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات نت سام به مشتری و یا سایر مشتریان گردد.
  • استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستمهای اشخاص ثالث.
  • راه اندازی Mail server Open relay.
  • انجام فعالیت IRC
  • عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس.
  • مختل كردن امنيت سيستم يا شبكه.

در صورت بروز چنين مسائلي نت سام حق پيگرد قانوني و شکايت از متخلف به مراجع قانوني را محفوظ مي دارد. نمونه هايي از اختلال در امنيت سيستم يا شبكه شامل موارد ذيل مي شود: دسترسي يا استفاده غير مجاز از داده ها، سيستم يا شبكه، از جمله هر گونه تلاش براي جستجو، اسكن يا آزمايش آسيب پذيري يك سيستم يا شبكه، مداخله در خدمات ارائه شده به هر كاربر، ميزبان يا شبكه، شامل: تلاش براي دسترسي به اطلاعات نامه هاي الكترونيكي، تلاش عامدانه براي پر كردن فضاي يك سيستم، تلاش براي تغيير و يا حذف اطلاعات وب سايتها بدون مجوز از مالکان آنها و …

مسئولیت مشتری

  • مشتری موظف است که کلیه قوانین نت سام و کشور جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. درصورت عدم رعایت، نت سام حق قطع سرویس به صورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی ودریافت خسارت از مشتری را دارد و مشتری موظف به جبران کلیه خسارات و هزینه وارده بر نت سام می باشد همچنین هیچ وجهی بابت فسخ سرویس و یا ایام باقیمانده سرویس یا خسارت وارده به مشتری متخلف، پرداخت نخواهد شد.
  • مشتریان مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیه شده می باشند همچنین می بایست به حقوق سایر مشتریان نت سام احترام بگذارند. نت سام حق تعلیق یا قطع دائم سرویس مشتریان که به صورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر مشتریان می گردد را برای خود محفوظ می دارد. ضمنا مشتری حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.
  • به غیر از آن دسته از قوانین که مستقیما به نحوه استفاده از سرویس برمی گردد که با پایان سرویس به پایان می رسد. بندهای دیگر قوانین پا برجا بوده ومشتری همواره موظف به رعایت قوانین عمومی و حقوقی نت سام خواهد بود.
  • کلیه مسئولیتهای عدم استفاده صحیح از سرویس ارائه شده، با مشتری می باشد و نت سام تنها مسئول ارائه سرویس استاندارد و بر اساس تعهدات فنی اعلام شده در بسته های میزبانی و یا سایر سرویسهای اعلام شده خود می باشد.

گارانتی و پشتیبانی

نت سام تنها مسئولیت سرویس دهی در حوزه خرید را دارد. در خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت مشتری و برنامه نویسی وب و نرم افزارها و مشکل دامنه ای که نزد دیگران ثبت شده است مسئولیتی متوجه نت سام نمی باشد. و ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش واحد فنی نت سام است.

  • زمان اختلال در سرویس مشتری در صورت درخواست کتبی وی با اعلام مدت اختلال و تائید واحد فنی در صورتی که میزان تجمعی آن از ابتدای دوره از ۰٫۵% کل دوره بیشتر باشد به مدت سرویس افزوده می گردد .
  • ارائه خدمات پشتیبانی و پاسخگویی در زمینه سرویسهای میزبانی در نت سام، به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته از طریق ایمیل، و در ساعات ۹ صبح الی ۶ بعد از ظهر در طول هفته با تلفن و یا مراجعه حضوری می باشد. و در زمینه سایر خدمات شرکت در ساعات ۹ صبح الی ۱۷ در روزهای کاری سال از طریق ایمیل ، تلفن و یا مراجعه حضوری مشتری، خواهد بود.
  • نحوه ارتباط مستند مشتری برای درخواستهای گارانتی و پشتیبانی باید از طریق ارسال ایمیل به (support@netsam.ir)  و یا ارسال نامه رسمی که زمان دقیق ارسال درخواست، زمان دقیق رسیدگی و هویت خرید در آن مشخص باشد، خواهد بود.
  • عدم رضایت از خدمات بخش پشتیبانی و فنی می بایست به سرعت (ظرف ۲۴ ساعت) از زمان وقوع به واحد امور مشتریان از طریق ارسال ایمیل (پست الکترونیک) و یا نامه رسمی اعلام گردد.
  • تمامی  سرویس های میزبانی و رویه عمومی نت سام بر اساس استاندارد فنی بین المللی و مصالح شرکت تعریف شده و برای مشتری خاص غیر قابل تفکیک و تغییر است و مشتری موظف است بررسی لازم خود را قبل از خرید سرویس بعمل آورده باشد.
  • شرکت مسئولیتی در قبال عدم تطابق سرویس های میزبانی ارائه شده با نیاز مشتری ندارد.
    شرکت نسبت به نصب و عملیاتی شدن نرم افزارهائی را که مورد تائید بخش فنی نمی باشد مسوولیتی ندارد.

رویه حفاظت

نت سام درقبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی مشتری مسئول بوده و حق استفاده و ارائه به اشخاص ثالث ویا استفاده تبلیغاتی را ندارد وتنها در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد.

فورس ماژور

نت سام هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی نت سام تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد می نماید. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی مشتریان از شرایط خدمات نخواهد شد.

تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور خواهد بود.

خسارت و رفع مسئولیت

خدمات فناوری اطلاعات نت سام به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی گردد.

ضمنا هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز مشتری بودن، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی شود. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد سرویسهای شرکت که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می باشند.

سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به مشتری برای هریک از انواع سرویسها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط مشتری بوده و نت سام هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.

محدودیت دِین

برای حداکثر میزان پیش بینی شده در قانون، در هیچ رخدادی و تحت هیچ شرایطی نت سام (شامل کارمندان، مدیران، منشیان، وکلا، مستخدمین، مشاورین، پیمانکاران، مأموران،  زیرمجموعه ها و شرکتهای تابعه) و هر شخص (حقیقی یا حقوقی) دیگری که در ایجاد، تولید یا توزیع خدمات نت سام دخیل است، دِینی در قبال از دست دادن نام دامنه یا هرگونه زیان فردی یا تجاری، کاهش سود، افزایش هزینه، افزایش هزینه محصولات یا خدمات جایگزین، یا هرگونه صدمه یا زیان به هر نحوی که باشد، یا  صدمه جانبی به هر صورتی – حتی اگر آن صدمه محتمل از توصیه نت سام باشد:

(الف) منتج از استفاده یا عدم استفاده از خدمات نت سام یا (ب) در ارتباط با مهاجرت یا جابجایی شرکت یا تجهیزات متعلق به مشتری و یا نت سام، نخواهد داشت.

کل دِین نت سام در قبال مشتری یا هر شخص ثالث دیگری، اگر وجود داشته باشد، برای هر گونه صدمه مرتبط با خدمات نت سام ، شامل هرگونه قصور یا فراموشی نت سام یا نمایندگان نت سام ، محدود به فی نصب و راه اندازی یا فی ماهانه پرداختی مشتری به نت سام (هرکدام که بیشتر باشد) خواهد بود و بیشتر از آن نخواهد بود.

حداقل سن

  • تضمین مشتری. مشتری اقرار می کند و تضمین می نماید که حداقل، ۱۸ سال سن دارد.
  • والد یا قیم. مشتری درک می کند و می پذیرد که هر شخص که کمتر از ۱۸ سال دارد (“صغیر”) باید والد یا قیمی داشته باشد که مفاد این سند را بپذیرد تا صغیر بتواند مشتری شود.
  • مسوولیت اصلی والد یا قیم. والد یا قیمی که مفاد این سند را از طرف صغیر می پذیرد به عنوان مسوول اصلی برای اجرای تمام و کمال مفاد این سند خواهد بود، که شامل پرداخت به موقع و کامل فی خدمات نت سام است.
  • ادامه مسوولیت والد یا قیم. والد یا قیمی که از طرف صغیر مفاد این سند را پذیرفته است، حتی پس از رسیدن صغیر به سن ۱۸ سال، همچنان به عنوان مسوول اصلی اجرای مفاد این سند خواهند بود، مگر آنکه موافقت کتبی نت سام  را داشته باشند.
  • پذیرش بی اعتبار (باطل و پوچ). هر گونه پذیرش مفاد این سند از طرف فردی که کمتر از ۱۸ سال (صغیر) باشد، غیرمعتبر پنداشته خواهد شد و مفاد این سند بین نت سام و صغیر، باطل خواهد بود؛ به حدی که نت سام از هرگونه دِین و مسوولیتی به هر نحو، که منتج از سن یا عدم صلاحیت قانونی صغیر یا استفاده صغیر از خدمات نت سام باشد، مبری است.

پذیرش قوانین

با پرداخت مبلغ توافقنامه، قرار داد و فاکتور ارائه سرویس، و یا عضویت در سایت نت سام، مشتری قوانین نت سام را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از مشتری وجود ندارد.

سلب اختیار

عدم اجراي بخشي از شرايط و قوانین نت سام نسبت به مشتری يا ديگران به منزله سلب حق اجراي قوانین از نت سام نمی باشد.

ابطالیه، تغییر و اصلاحیه

هرگونه ابطالیه، تغییر یا اصلاحیه هر بخشی از مفاد این سند، فرم های سفارش یا هر قرارداد خدمات نت سام که از طرف مشتری صادر شود، تنها در صورتی که موافقت کتبی به امضای نماینده قانونی نت سام داشته باشد، معتبر و قابل اجرا خواهد بود.

قانون حاکم و مرجع قضاوت

هر قرارداد و موافقتنامه شامل این سند، فرم های سفارش و سایر قرارداد ارائه خدمات نت سام بین مشتری و نت سام، مشمول و مبتنی بر پایه قوانین جاری کشور ایران، تفسیر خواهد شد. مشتری موافق است که هر گونه دعوی قضایی یا حکمیت بین مشتری و نت سام در چنین حوزه قضایی انجام خواهد شد و مشتری رضایت به حضور و آمدن به این حوزه قضایی دارد. اگر هر بخش از قرارداد از طرف دادگاه ذی صلاح، به هر دلیلی غیرقابل اجرا تشخیص داده شود، سایر بخشهای قرارداد، کماکان معتبر و قابل اجرا خواهد بود.

در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، مشتری موظف است بدواً نسبت به اعلام موضوع به واحد امور مشتریان و یا دفتر مدیریت نت سام اقدام نموده و رسید کتبی دریافت نماید. تا موضوع مورد رسیدگی واقع گردد در صورت عدم حصول نتیجه پس از ۱۵روزکاری، مشتری می تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد. ضمناً مشتری نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی الطرفین پذیرفته وحق شکایت و یا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.

معنی و تفسیر

هرجا که در این سند، ارجاع مذکر، مؤنث، یا خنثی وجود داشته باشد، همه جنسیت ها را شامل خواهد بود و اگر در جایی منفرد استفاده شده، متناسب با متن زمینه، جمع نیز فرض خواهد شد و بالعکس.  لفظ “شامل” که در هر بخشی از این سند استفاده شده، به معنی “مشمول، بدون هیچ محدودیتی در کلیت آنچه پیش یا پس از آن آمده است” خواهد بود. تقسیم بندی مفاد این سند به مواد، پاراگرافها، و درج عناوین در آن برای سهولت ارجاع به آن بوده و در کلیت و تفسیر آن خدشه ای وارد نمی کند.

معاهده کامل و انحصار

این سند، به علاوه فرم های سفارش و هر قرارداد یا توافقنامه خدمات نت سام ، بین نت سام و مشتری، مبنای درک و توافق کامل بین مشتری و نت سام را تشکیل می دهد. به جز مواردی که صریحاً، به صورت کتبی و با امضا نماینده قانونی نت سام ، بر خلاف آن توافق شده باشد، مفاد این سند بر هر توافق کتبی (شامل قالب رایانه ای یا دیجیتالی) یا توافق شفاهی،  ارجحیت خواهد داشت. مفاد این سند و فرم های سفارش و هر قرارداد خدمات نت سام ، بین مشتری و نت سام منحصراً فقط بین مشتری و نت سام خواهد بود و هیچ حقی را به هیچ شخص ثالثی اعطاء نخواهد کرد مگر آنکه صریحاً در این سند بیان شده باشد.

صوابدید قانونی

مشتری اقرار و تضمین می کند که مشتری این سند را به طور کامل خوانده است و وقت کافی برای اطلاع از جوانب قانونی آن داشته است یا اینکه از این کار چشم پوشی کرده است و بنابراین شرایط و ضوابط مندرج در این سند را بدون هیچ گونه ابهامی درک کرده و با آنها موافق است.

برگشت به بالا