میگو با سس پرتقال

میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است و مصرف آن برای تمام سنین مناسب و مفید است. افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن ۱۰۰ گرم میگو، ۱۹ درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند. امگا ۳ فراوانی که در میگو وجود دارد، باعث می‌شود عادت به مصرف هفتگی آن از بروز آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری کند.

food02-51

از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو ، کالری کم تری دارند . پروتیئن موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد می باشد. در این مطلب روشی ساده و سریع جهت تهیه میگو آموزش خواهیم داد که به دلیل استفاده نکردن از روغن کاملا رژیمی می باشد.

مواد لازم :

  • آب‌پرتقال  ۸۰ میلی‌لیتر
  • روغن زیتون  ۸۰ میلی‌لیتر
  • سس تند  ۱ قاشق چای‌خوری
  • سیر (کوبیده‌شده)  ۲ حبه
  • گشنیز تازه (خردشده)  ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • سس خردل  یک قاشق سوپ‌خوری
  • نمک و فلفل سیاه (پودرشده)  به مقدار لازم
  • میگو (پاک‌شده)  ۱۶ عدد

 طرز تهيه :

ابتدا در ظرفی، آب پرتقال، روغن زیتون، سس تند، سیر، گشنیز، سس خردل، فلفل و نمک را کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند.

سپس میگوها را به مواد بالا اضافه و مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند.

پس از این مدت، میگوها را به سیخ چوبی بکشید و هر دو طرف آن ها را به مدت دو دقیقه در تابه گریل، گریل کرده، سپس در ظرف موردنظر سرو کنید.

نکته ها :

  • در صورت تمایل، می توانید سیخ های چوبی را قبل از استفاده به مدت ۲۰ دقیقه در ظرفی حاوی آب سرد قرار دهید؛ این عمل از سوختن آن ها جلوگیری می کند.

    گردآوری: مجله اینترنتی نت سام