هشتگ چیست ؟

اگر اين روزها اصطلاح هشتگ را زياد شنيده و هنوز معني آن را نمي دانيد، این مطلب را بخوانید. هشتگ برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.

ساده‌ترین مثالی که می‌توان برای تعریف هشتگ به کار برد، طبقه‌بندی یا Category است. همان‌طور که در سایت‌ها، پست‌ها دسته‌بندی خاصی دارند (بازی، نرم‌افزار و…) پست‌های اینستاگرام نیز می‌توانند به کمک هشتگ‌‌ها، موضوع خود را مشخص کنند و در جستجوها به آسانی پیدا شوند. این موضوع با کمک کاراکتر # انجام می‌شود، به این معنا که با قرار دادن این کاراکتر در ابتدای کلمات، می‌توان آن‌ها را به یک دسته‌بندی برای پست تبدیل کرد. برای مثال شما عکسی از یک ماشین قرمز رنگ که متعلق به کمپانی فراری است را منتشر می‌کنید. در متن پست می‌توانید از این هشتگ‌ها استفاده کنید: (Red #Car #Ferrari#). به کمک این سه کلمه، شما سه دسته‌بندی متفاوت برای عکس خود مشخص کرده‌اید. حال اگر کاربران دیگر در بخش جستجوی هشتگ‌ها، کمله‌ی Car، Red یا Ferrari را وارد کنند عکس‌ شما نیز در لیست بلندبالای نتایج خواهد آمد.

tech02-49

در واقع می‌توان گفت که ارزش این روش نسبت به بخش جستجوی اکانت‌ها بسیار بالاتر است. سه دلیل برای این ادعا وجود دارد:

۱- شما با جستجوی کلمه‌ای مانند CAT در بخش حساب‌های کاربری، تنها صفحه‌هایی را خواهید یافت که صرفا به گربه‌ها پرداخته‌ و به نوعی از کلمه‌ی cat در نام کاربری خود استفاده کرده‌اند. در حالی که ممکن است میلیون‌ها عکس دیگر وجود داشته باشد که کاربران دیگر در صفحه‌ی شخصی خود قرار داده باشند. به کمک هشتگ‌ها این عکس‌ها نیز از چشم شما دور نخواهند ماند.

۲- سرعت‌ عمل بالای هشتگ‌ها به طوری است که در اکثر برنامه‌های تلوزیونی زنده شاهد استفاده از این موضوع هستیم. به کمک هشتگ‌ها، می‌توان به سرعت کلمه یا موضوعی را در بین تمام کاربران اینستاگرام جستجو کرد. یک موتور جستجو برای اینستاگرام را تصور کنید با این تفاوت که نتایج آن بر خلاف گوگل که مدتی طول می‌کشد تا در موتور جستجو ثبت شوند، به صورت آنی و تنها چند ثانیه بعد از ارسال پستی با هشتگ مورد نظر، نمایش داده خواهد شد.

۳- دلیل آخر قابلیت استفاده‌ از هشتگ‌ها برای برگزاری کمپین‌های مختلف است. به کمک یک هشتگ اختصاصی و خاص، می‌توان مجموعه‌ای از عکس‌ها با محوریت‌های خاصی را در مکانی عمومی جمع‌آوری کرد.

پیدا کردن موضوعات مورد نظر به کمک هشتگ

با توجه به مورد قبلی، می‌توان از این موضوع برای پیدا کردن موضوعات مورد نظرتان نیز استفاده کنید. برای مثال تصور کنید قصد مشاهده‌ی چند عکس مربوط به تکنولوژی را دارید. کافی است به بخش هشتگ‌ها رفته و در بخش جستجو، کلمه‌ی Technology را وارد کنید.

tech03-49

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید ۲ میلیون‌ نتیجه برای آن پیدا شده است که همگی در رابطه با تکنولوژی هستند و با کلیک روی آن، نتایج به صورت تصاویر کوچک در کنار هم به نمایش در خواهند آمد. مزیت دیگر این روش نیز هنگامی است که شما به دنبال پیج شخصی (برای مثال علی کریمی) هستید اما اطلاعی از ID دقیق او ندارید. در این هنگام کافی است تا به بخش هشتگ‌ها رفته و کلمه‌ی alikarimi را جستجو کنید. در بین هزاران نتیجه‌ی به دست آمده، احتمالا در یکی از عکس‌ها حساب اصلی شخص مورد نظرتان تگ شده که از این طریق می‌توانید پیج اصلی وی را پیدا کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی نت سام