تفاوت سایت های دینامیک و استاتیک

بسیاری از مردم هر روز در دنیای اینترنت و وب سایت های گوناگون به گشت و گذار مشغول هستند ولی اکثر آنها اطلاعات چندانی از روش ایجاد صفحات وب و یا مدیریت یک وب سایت ندارند.

در سطوح فنی ایجاد و همچنین حفظ امنیت اطلاعات یک وب سایت بسیار پیچیده تر از آن است که به نظر میرسد اما در عین حال تمامی طراحان وب سایت به دنبال هدفی مشترک هستند و آن چیزی نیست به جز ارائه و طراحی وب سایت کاربرپسند و موثر که کاربران در آن به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند و اصطلاحاً گیج نشوند. تمامی اطلاعات در وب سایت ها با کدهای برنامه نویسی و استانداردی ایجاد میشوند که یکی از قدیمی ترین و رایج ترین آنها HTML است.

وب سایت استاتیک

وب سایت های استاتیک در واقع صفحات HTML ساده ای هستند که حاوی اطلاعات متنی، تصاویر و یا مدیا بوده و با فراخوانی از سمت سرور بر روی صفحه مرورگر بازدیدکننده ، نمایش داده می شوند. در اینگونه صفحات احتمال دارد برای زیبایی و جذابیت بیشتر از تکنولوژی های JavaScript و یا Ajax نیز استفاده شده باشد اما امکان اتصال به بانک اطلاعاتی و ایجاد تغییر و ویرایش سایت بصورت آنلاین به هیچ وجه میسر نیست. این صفحات باید در کامپیوتر برنامه نویس توسط نرم افزار های ویرایشگر ، ایجاد و ویرایش شده و در محیط اینترنت بارگزاری شوند.

به صورت خلاصه باید گفت که وب سایت های استاتیک در حقیقت چند صفحه هستند که به صورت جداگانه طراحی شده و محتوا در آنها قرار می گیرد و امکان بروز رسانی و یا گسترش صفحات و مطالب را ندارند.

وب سایت های داینامیک

صفحات وب سایت های داینامیک پیچیدگی بیشتری دارند و قادر به مدیریت محتوا و ذخیره اطلاعات در بانک های اطلاعاتی هستند. امروزه توقع بینندگان سایت‌ها بسیار بالا رفته و دیگر مرور سایت‌هایی با صفحات ثابت و راکد هیجانی در آنها ایجاد نمی‌کند. امروز کاربران به‌‌دنبال سایت‌هایی می‌گردند که بتوانند به نوعی در گوشه‌ای از آن سهمی داشته باشند و ارائه مطالب و اطلاعات جدید در هر بار رجوع کاربران به سایت می‌تواند آنها را پایبند سایت نماید.

در واقع مدیریت سایت به روش داینامیک برای افرادی که آشنایی با زبان های برنامه نویسی تحت وب ندارند راحت تر هستند کما این که وب سایت های داینامیک امکانات بیشتری مانند عضویت آنلاین ، نظرسنجی ، امکان آپلود و دانلود با سیستم مدیریت دانلود و یا مثلا فروشگاه آنلاین را در اختیار کاربران قرار میدهند.

و خلاصه …

در مدیریت یک سایت استاتیک در صورتی که شما بخواهید حتی یک صفحه به وب سایت اضافه کنید و یا مثلا متن و یا عکسی را در یک صفحه تغییر دهید حتما بایستی به نرم افزارهای طراحی وب مسلط باشید و یا برای انجام هر یک از این تغییرات به یک طراح سایت نیاز دارید. حال آن که در سایت های داینامیک با مطالعه راهنما و یا آموزش بخش مدیریت سایت به راحتی و بدون نیاز به تخصص و یا نرم افزار خاصی تنها با استفاده از یک کامپیوتر متصل به اینترنت امکان ویرایش و مدیریت صفحات وب سایت خود را دارید.

با توجه به نقش مهم وب سایت ها در دنیای امروز بدیهی است که داشتن یک وب سایت موفق و بروز میتواند نقش مهمی در موفقیت تجاری هر شرکت و یا شخصی ایفا کند و با توجه به اطلاعات ارائه شده اگر قصد طراحی وب سایت برای خود دارید بهتر است به سراغ طراحی وب سایت داینامیک بروید چون مدیریت وب سایت های داینامیک آسان تر است، امکان تولید و گسترش منو ها ، صفحات و نوشته ها در آنها به راحتی اتفاق می افتد.

گردآوری: نت سام

Share on print
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط اینترنت قطع می باشد